Asociatia Organismelor de Certificare Acreditate din Romania – A.O.C.A.R. – Organizatie profesionala non-profit, constituita in anul 2001, in baza Ordonantei nr. 26/2000 – la initiativa unui grup de 7 organisme de certificare – “membrii fondatori “
AOCAR are drept scop apararea si promovarea intereselor organismelor de certificare sisteme, produse si personal, elaborarea codului de etica si deontologie profesionala si aplicarea acestuia de catre toti membrii sai pe piata certificarii in beneficiul general al producatorilor si consumatorilor, persoane juridice.
Activitatea ORGANISMELOR DE CERTIFICARE membre in – A.O.C.A.R. – se desfasoara in conformitate cu cerintele din standardele internationale de referinta iar modul de respectare si aplicare a acestor prevederi este evaluata periodic si validata de ORGANISMUL DE ACREDITARE
CERTIFICATELE DE CONFORMITATE eliberate in sistem acreditat, de catre ORGANISMELE DE CERTIFICARE ACREDITATE, confera organizatiilor certificate increderea ca aplica si respecta prevederile atat a unor standarde internationale cat si a reglementarilor nationale, intr-un regim oficial, unanim recunoscut, atat in tara cat si in strainatate.
Participarea ca membru A.O.C.A.R., confera increderea ca sunt respectate si aplicate in totalitate cerintele din documentele internationale referitoare la activitatea de certificare.
Conditia obligatorie pentru a putea fi membru este sa fie un organism de certificare acreditat.
Patrimoniul asociatie este de 600 lei, constituit din aportul celor 7 membri fondatori.
Durata de functionare a asociatie este pe termen nelimitat.